Je bedankpagina optimaliseren

Rachel

Rachel

Inhoud van deze blog

Welke onderdelen staan er op jouw bedankpagina en hoe kun je deze pagina optimaliseren? Want wist je wel dat de bedankpagina van veel waarde is voor jouw klanten? We zien veel websites met de standaard bedankjes als ‘bedankt voor je bestelling’, zonder dat er daarnaast relevante content wordt geboden. Wij gaan je uitleggen hoe jij deze pagina optimaal kan benutten en er zelfs nòg meer verkopen en loyale klanten uit kan halen.

 

Het stukje persoonlijke benadering om je bedankpagina te optimaliseren

Het stukje persoonlijke benadering is belangrijk om je bedankpagina te optimaliseren en de klant na de aankoop nog enthousiaster te maken. Feliciteer de klant bijvoorbeeld met zijn of haar bestelling en laat de klant weten wat de volgende stap is in het proces. Als de bezoeker een bestelling heeft geplaatst, laat dan weten wanneer deJe bedankpagina optimaliseren verwachte levertijd is of wanneer het product verstuurd wordt. Noem hierbij vooral de naam van de klant, waarmee het bericht persoonlijker gemaakt wordt. Daar houden we als mensen namelijk van!

Relevante content om je bedankpagina te optimaliseren

Zorg ervoor dat je relevante content toevoegt op je bedankpagina om deze te optimaliseren en de klant zo tevreden mogelijk te houden. Voeg bijvoorbeeld bijpassende afbeeldingen of een video toe: beeld zegt meer dan 1000 woorden! Voeg ook links toe naar je sociale mediakanalen om ervoor te zorgen dat klanten beter in contact staan met je bedrijf en ze op de hoogte blijven van bijvoorbeeld aanbiedingen of lanceringen.

Heb je een pagina met een blog dat relevant is voor je product of dienst? Dan kun je deze het beste delen op je bedankpagina. De klantervaring wordt namelijk nog positiever naarmate er meer waarde wordt geboden.

Inschrijven voor de nieuwsbrief op je bedankpagina

Verstuur je regelmatig nieuwsbrieven en wil je tegelijkertijd je bedankpagina optimaliseren? Laat klanten zich dan inschrijven voor de nieuwsbrief op deze pagina (als ze dat nog niet gedaan hebben). Het is namelijk ontzettend belangrijk om een mailinglijst op te bouwen voor je e-mailmarketing. Op deze manier kan je een band opbouwen met je (potentiële klanten).

Verhoog je klantretentie met een loyaliteitsprogramma op je bedankpagina

Op het moment dat je een loyaliteitsprogramma aanbiedt op de bedankpagina, wordt deze pagina geoptimaliseerd en de klantretentie verhoogd. Welke mogelijkheden zijn hiervoor beschikbaar? Je zou bijvoorbeeld een puntensysteem kunnen opzetten, waarmee klanten bij elke aankoop of actie bonuspunten kunnen verdienen. De klant is hierdoor ook sneller geneigd om een account aan te maken op je website. Geef bijvoorbeeld een teller weer op de bedankpagina met het aantal punten dat de klant gespaard heeft, of vraag de klant om een account aan te maken om het gespaarde aantal punten in te kunnen zien.

De bonuspunten kunnen voor verschillende acties worden gegeven. Denk hierbij aan een geplaatste bestelling, het schrijven van een review of een inschrijving op de nieuwsbrief. Bij een bepaald aantal punten kunnen klanten dan een % aan korting of een voucher uit laten keren. Een ideale manier om je klantretentie te verhogen!

Wist je dat wij partner zijn van Piggy en we jou een gebruiksvriendelijk loyaliteitsprogramma aan kunnen bieden? Bekijk hier de mogelijkheden!

De optimalisatie van je bedankpagina in het kort

Om de bedankpagina in het kort toe te lichten, hebben wij de belangrijkste aandachtpunten voor je opgeschreven. Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om je bedankpagina op een juiste manier te benutten en te optimaliseren:

  • Geef klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn door ze te feliciteren en persoonlijk te benaderen
  • Neem onzekerheden weg door de klant uitgebreid te informeren over de bestelling
  • Maak de voortgang van de bestelling visueel voor de klant: beeld zegt meer dan tekst!
  • Link overige relevante pagina’s op de bedankpagina
  • Bouw een duurzame relatie op met je klant door een puntensysteem of een kortingscode

Bekijk ook deze blog artikelen

Social media adverteren

Social media adverteren

Heb je adverteren op sociale media al eens geprobeerd? Of ben je benieuwd hoe je advertenties op sociale media kunt inzetten voor jouw bedrijf? Social media advertising biedt je bedrijf

Lees verder »
SEO uitgelegd

SEO uitgelegd

In de digitale wereld van vandaag is een sterke online aanwezigheid essentieel voor het succes van je bedrijf. Of je nu een klein lokaal bedrijf hebt of een grote multinational

Lees verder »

Wij ontwikkelen websites die perfect bij je wensen en bedrijf aansluiten. Alleen op deze manier behalen we optimaal resultaat.

Het resultaat telt. Wij ontwikkelen webwinkels die geld opleveren. Want daar is een webwinkel tenslotte voor.

Doelgerichte marketing die je bedrijf vooruit helpt. Bij ons is marketing een investering, geen kostenpost.

De mooiste uitingen leveren het beste resultaat op. Dit komt omdat mensen nu eenmaal visueel zijn ingesteld. Wij zorgen voor het beste visuele resultaat.

Blijf up-to-date met transparant webonderhoud. Je weet precies waar je vooraf aan toe bent zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan.

Betrouwbaar, snel en veilig. Onze hosting is de beste basis voor jouw online project. Of dat nu een kleine site is of een webwinkel met duizenden producten.