Misschien vraag je je weleens af: ‘Hoe kom ik dan hoger in Google?’ De basis hiervoor is het schrijven en plaatsen van goede content en het toevoegen van kleine toepassingen op je pagina’s. In onderstaande tekst geven we je 5 tips om hoger in Google te komen. Bemachtig een hogere positie waardoor je meer bezoekers op je website kunt krijgen!
Plaats een metabeschrijving op elke pagina en scoor hoger in Google
Een voorbeeld van een toepassing is een metabeschrijving. Deze beschrijving is een stukje tekst dat de bezoeker een uitlegt geeft van de inhoud van die pagina. Zie het als een soort samenvatting van je website, webshop of een bepaalde pagina. Deze beschrijving kun je niet direct terugvinden op je pagina, maar wel in de zoekmachine. In onderstaande afbeelding hebben we even een voorbeeld voor je geplaatst:
Kies de juiste zoekwoorden
Bij het schrijven van teksten op je website moet je goed nadenken over je woordkeuze. Je wilt immers dat de zoekwoorden die je gebruikt je hoger laten scoren in Google. Je kunt hiervoor een zoekwoorden onderzoek doen in de zoekwoordplanner van Google Ads (dit is gratis). We hebben een blog geschreven over SEO, deze kun je hier vinden.
Bouw hoogwaardige backlinks op
Zorg ervoor dat andere betrouwbare en autoritaire websites naar jouw website linken. Dit kan worden bereikt door gastbloggen waarin je waardevolle inhoud deelt, het vragen om vermeldingen op andere websites of het deelnemen aan branche-gerelateerde forums en discussies. Door het ontvangen van backlinks kun je hoger scoren in de organische zoekresultaten in Google (organische zoekresultaten zijn zoekresultaten waar je niet voor betaalt. Het tegenovergestelde van betaalde advertenties dus).
URL’s en goede linkstructuren
De URL van je pagina heeft zeker invloed op de positie van je website of pagina. Door gebruik te maken van SEO-vriendelijke URL’s vergroot je de zichtbaarheid van de website en verbeter je de ranking in de zoekresultaten.
Een SEO-vriendelijke URL bevat relevante zoekwoorden en geen complexe tekens of overbodige en nietszeggende tekens. Het gebruik van korte en beschrijvende woorden is belangrijk, zodat de URL gemakkelijk te begrijpen is voor gebruikers en zoekmachines. Verder is het belangrijk om de structuur van de URL consistent te houden en hoofdletters en spaties te vermijden.
Optimaliseer voor lokale zoekopdrachten en scoor hoger in Google
Als je een lokaal bedrijf hebt, zorg er dan voor dat je je website optimaliseert voor lokale zoekopdrachten. Het begint met het vermelden van je bedrijfsadres en telefoonnummer of e-mailadres op elke pagina van je website (of in de footer). Maak gebruik van lokale zoekwoorden in je inhoud en meld je ook aan bij Google Mijn Bedrijf. Je kunt je profiel vullen met verschillende informatie over je bedrijf en je kunt hier ook positieve online reviews van tevreden klanten verzamelen.