Ijzersterke content creëren

Rachel

Rachel

Inhoud van deze blog

We zien tegenwoordig nog veel bedrijven die kansen laten liggen op het gebied van content. Kwalitatief goede content is belangrijk om zichtbaar te zijn voor je doelgroep en de juiste boodschap over te brengen. Maar wat behoort nou tot kwalitatieve en ijzersterke content? We zullen het je uitleggen en verschillende tips met je delen!

Ijzersterkte content creëren

Doelgericht werken met een contentstrategie

Om vooraf te bepalen wat je uiteindelijk wilt bereiken met de content die plaatst op verschillende platformen is het belangrijk om een doelgericht plan op te stellen. Dit plan omvat het creëren en delen van waardevolle, relevante en consistente content om de doelgroep aan te trekken. Je strategie begint met het begrijpen van de doelgroep die je wilt bereiken. Ga in gesprek met je doelgroep en je klanten om uit te zoeken waar ze naar op zoek zijn. Je zou daarna een aantal persona’s kunnen maken waarin je beschrijft wie je doelgroep is, waar je doelgroep zich bevindt en wat de belangrijkste interesses zijn.

Bepaal de tone of voice (de stem van je bedrijf) van de content die je plaatst door vooraf te bedenken of je de doelgroep aanspreekt met ‘je’ of ‘u’. Wil je informeel of juist formeel overkomen naar de doelgroep? Stem dit van tevoren af en wees hier ook consistent in.

Denk ook na over wat je wilt bereiken met de content die je maakt en bepaal wat je wilt meten uit de statistieken die je kunt ontvangen van de platformen waar je op actief bent. Een voorbeeld hiervan is het minimumaantal klikken of likes.

Consistentie is key

Je kunt op meerdere manieren consistent zijn in het creëren en delen van je ijzersterke content. Denk hierbij aan de vormgeving van je berichten, de kwaliteit van foto’s en de afwisseling van de soorten content. Hiernaast zou je een contentplanning kunnen opstellen, waarbij je over een langere periode content kan bedenken en inplannen. Ook in het plannen van je berichten moet je consistent zijn. Het is niet zo dat je in 1 week 4 berichten kan plaatsten en vervolgens 3 maanden niets van je laat horen!

Voer een zoekwoordenonderzoek uit

Zoals eerder verteld is het belangrijk om een planning te maken voor je content. Hiermee weet je alleen nog niet of de content relevant is voor jouw doelgroep en of je hier voldoende engagement uit gaat halen. De inhoud van je content moet waardevol en actueel zijn om aan te slaan bij de doelgroep. Een klein zoekwoordenonderzoek is een simpele manier om erachter te komen of jouw content en de tekst van de content relevant is. Zitten er zoekwoorden bij met een extreem laag zoekvolume? Dan kun je beter een ander onderwerp of een ander woord kiezen.

Een zoekwoordenonderzoek kun je uitvoeren via Google Ads, je hoeft hiervoor geen betalingen te verrichten. In Google Ads kun je in de zoekwoordplanner het zoekvolume per maand op jouw zoekwoord bekijken. Super handig toch?

We hebben ook een blog geschreven over het optimaliseren van je teksten met SEO. Benieuwd? Klik dan hier!

Tips voor het

creëren van ijzersterke content

We hebben een paar tips voor je opgesteld, zodat je zelf aan de slag kunt gaan met je content. Voor het creëren van sterke content kun je het beste:

  • Je doelgroep duidelijk voor ogen hebben
  • Je tone of voice bepalen
  • Vooraf je doelen vaststellen
  • Een contentplanning maken
  • Kwalitatief goede foto’s gebruiken
  • Een kort zoekwoordenonderzoek uitvoeren

In het kort

Zorg ervoor dat je geen kansen laat liggen en begin vandaag nog met het ontwikkelen van je contentstrategie! Door het maken van relevante en actuele content betrek je jouw doelgroep steeds meer bij je bedrijf. Gebruik onze tips vandaag nog om je bedrijf te laten groeien. Ben je op zoek naar hulp bij de ontwikkeling van ijzersterke content? Wij zijn er natuurlijk om je hierbij te helpen. Klik hier om contact met ons op te nemen.

Bekijk ook deze blog artikelen

Wat is Conversie Optimalisatie (CRO)?

CRO (Conversie Optimalisatie) is een strategie die gericht is op het verbeteren van de prestaties van een website, landingspagina of marketingcampagne door het maximaliseren van de conversieratio. Het doel is

Lees verder »
Social media adverteren

Social media adverteren

Heb je adverteren op sociale media al eens geprobeerd? Of ben je benieuwd hoe je advertenties op sociale media kunt inzetten voor jouw bedrijf? Social media advertising biedt je bedrijf

Lees verder »

Wij ontwikkelen websites die perfect bij je wensen en bedrijf aansluiten. Alleen op deze manier behalen we optimaal resultaat.

Het resultaat telt. Wij ontwikkelen webwinkels die geld opleveren. Want daar is een webwinkel tenslotte voor.

Doelgerichte marketing die je bedrijf vooruit helpt. Bij ons is marketing een investering, geen kostenpost.

De mooiste uitingen leveren het beste resultaat op. Dit komt omdat mensen nu eenmaal visueel zijn ingesteld. Wij zorgen voor het beste visuele resultaat.

Blijf up-to-date met transparant webonderhoud. Je weet precies waar je vooraf aan toe bent zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan.

Betrouwbaar, snel en veilig. Onze hosting is de beste basis voor jouw online project. Of dat nu een kleine site is of een webwinkel met duizenden producten.