• Floortje
  • 30 december 2020
  • Deel direct

Klantbinding terwijl klanten niet meer naar je winkel kunnen komen in deze tijd. Het vergt wat creativiteit om je klanten dezelfde ervaring te bieden als ze normaal in je winkel ervaren. Een simpele manier om je dank uit te spreken is door het bijvoegen van een bedankkaartje aan de bestellingen van je klanten.

Surprise! Een simpel bedankje, een groots gebaar

Uitkijken naar een besteld pakketje. Voor mij voelt het toch iedere keer weer als een klein feestje wanneer ik een pakketje ontvang – ook al weet ik natuurlijk allang wat erin dat pakketje zit. Hoe leuk is het om tijdens het uitpakken van het pakketje alsnog verrast te worden door een klein gebaar van het bedrijf waar ik besteld heb. Ook al ben ik één van de zovele die wat besteld heeft bij een bedrijf, ik voel mij geen nummertje omdat het bedrijf de moeite heeft genomen om het pakketje persoonlijker te maken.

Simpel maar doordacht bedankkaartje

Een klein gebaar, maar zeker iets om goed over na te denken. Een bedankkaartje representeert tenslotte je bedrijf. Zorg er dus voor dat je bedankkaartje past binnen de stijl van je bedrijf. Maar hoe geef je zo’n bedankkaartje vorm?

Wij zijn van mening dat het belangrijk is om je logo of merk duidelijk aanwezig te laten zijn op het bedankkaartje. Maak bij de vormgeving gebruik van mooie sfeerbeelden van merken of producten die je verkoopt en denk na over op wat voor manier jij je klanten wilt bedanken. Wil je dit bijvoorbeeld doen door middel van een persoonlijke handgeschreven boodschap? Of geef je liever een kortingscode weg die de klant bij een volgende bestelling in kan zetten?

Daarnaast kun je de iconen van de socialmediakanalen die je gebruikt op het bedankkaartje plaatsen. Wellicht zet dit klanten aan tot het delen van hun ervaring op een van je socialmediakanalen. Wat is nou mooiere reclame dan een goede ervaring van een klant die gedeeld wordt met je volgers?

Bedankkaartjes zijn ook heel geschikt om je klanten te vragen een recensie of beoordeling achter te laten. Je kunt dit heel simpel doen door je klanten je te laten beoordelen met een cijfer of een aantal sterren. Wil je een meer waardevolle beoordeling ontvangen? Vraag je klanten dan bijvoorbeeld naar op welke manier het bedrijf de klant heeft weten te verrassen. De reviews die je hiermee ontvangt zijn vaak waardevoller dan alleen een beoordeling met een aantal sterren. Deze waardevollere beoordelingen trekken toekomstige klanten vaak ook sneller over de streep om over te gaan tot een aankoop.

Een bedankkaartje is niet alleen een leuke verrassing voor je klant en een manier om je klanten te binden. Het biedt ook vertrouwen. Waarom zou je als bedrijf zijnde geld steken in drukwerk als je niet ‘here to stay bent’?

Ik wil ook een bedankkaartje voor mijn webwinkel

Wil jij bedankkaartjes toevoegen aan jouw bestellingen en zo meer klantbinding creëren? Wil je daar samen met ons over sparren? Neem eens contact met ons op. Het is tijd om van je klanten je fans te maken!

Waar kunnen we jou mee helpen?

Wij staan voor je klaar om je te helpen met al je vragen.